
HIGHER DIPLOMA
Level 5

HD Εργοθεραπεία και Αναπτυξιακές διαταραχές
Ειδική Αγωγή
Δια Ζώσης & Εξ Αποστάσεως
Στόχος του προγράμματος είναι να παρέχει γνώσεις και εκπαίδευση σε όσους θα συμμετέχουν στον εντοπισμό, την αξιολόγηση και την αντιμετώπιση παιδιών και ενηλίκων με αναπηρίες. Καλύπτονται θεωρητικά καθώς και πρακτικά ζητήματα που αφορούν την ένταξη και την εκπαίδευση αυτών των ανθρώπων. Στο τέλος του προγράμματος, ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση να κατανοήσει θεωρητικά τα μοντέλα που εφαρμόζονται και να υιοθετήσει τεχνικές στην τάξη και να αντιμετωπίσει γενικά ζητήματα που προκύπτουν.
Οι βασικές αρχές του σχεδιασμού, της διεξαγωγής και της αξιολόγησης των προγραμμάτων παρέμβασης ειδικής εκπαίδευσης είναι ο στόχος του παρεχόμενου προγράμματος. Έτσι, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην παροχή μονάδων φροντίδας και κατάρτισης, αλλά και στην ειδική φροντίδα των ατόμων με αναπηρία.
Διεθνής Πιστοποίηση

Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στον σπουδαστή:
1) Για παροχή γνώσεων και εκπαίδευσης σχετικά με τις αναπηρίες
2) Να είναι σε θέση να εντοπίσει τα παιδιά και τους ενήλικες με αναπηρίες
3) Να είναι σε θέση να αξιολογήσει τα παιδιά και τους ενήλικες με αναπηρίες
4) Μα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τα παιδιά και τους ενήλικες με αναπηρίες
5) Να είναι σε θέση να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες και ιδιαίτερη φροντίδα στα άτομα με αναπηρίες.

Με τα Higher Diploma παρέχουμε εμπλουτισμένα - επικαιροποιημένα προγράμματα σπουδών με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες τις αγοράς εργασίας, τώρα και μελλοντικά. Γιατί το πραγματικό ζητούμενο είναι να έχεις ΕΣΥ τα εφόδια που θα σε κάνουν περιζήτητο.
Διάρκεια Σπουδών: ένα έτος
Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε απόφοιτους ειδικοτήτων της Ειδικής Αγωγής.
Παρέχεται Higher Diploma Level 5 από Βρετανικό κολέγιο.
HD Εργοθεραπεία και Αναπτυξιακές διαταραχές
Θεματικές Ενότητες
• Εισαγωγή στην Εργοθεραπεία
• Εισαγωγή στην ψυχολογία
• Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
• Δεοντολογία της Εργοθεραπείας
• Δραστηριότητες της καθημερινής ζωής
• Ψυχοπαθολογία παιδιών και ενηλίκων
• Θεραπευτικές τεχνικές
• Αναπτυξιακές διαταραχές
• Φάσμα Αυτισμού
• Σύνδρομο Down
• Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας
• Εισαγωγή στις μαθησιακές δυσκολίες
• Βασικές αρχές της ψυχολογίας, της κοινωνιολογίας και της παιδαγωγικής
• Παιδαγωγική της κοινωνικής ένταξης
• Εισαγωγή στη διαφοροποιημένη διδασκαλία
• Πρακτικές εφαρμογές και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις
• Τεχνικές για την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων
• Τέχνη και θέατρο στην ειδική αγωγή
• Τεχνικές οικογενειακής υποστήριξης
• Εισαγωγή στην Παροχή Συμβουλών
• Διατριβή
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
Εκπαίδευση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης
Παιδαγωγικά
Συνεκπαίδευση και παράλληλη στήριξη
Ο ρόλος του συνοδού παράλληλης στήριξης
Κείμενη συναφής Νομοθεσία
Χαρακτηριστικά του μαθητή με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας
Συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς
Εκτίμηση λειτουργίας συμπεριφοράς και παρέμβαση στα προβλήματα συμπεριφοράς
Προσωποκεντρικός σχεδιασμός
Πρόληψη και διαχείριση κρίσεων συμπεριφοράς και σχολικού εκφοβισμού
Τεχνικές ανάπτυξης επικοινωνιακών ικανοτήτων και κοινωνικών ικανοτήτων μαθητών
Τεχνικές ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοεξυπηρέτησης, αναψυχής και αναδημιουργίας
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
H συμβολή της Λογοθεραπείας στην Ειδική Αγωγή
Ειδική Αγωγή
Το έργο των διεπιστημονικών ομάδων στη Λογοθεραπεία
Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στα πλαίσια της διεπιστημονικής ομάδας
Η τεχνική ΒΕΠ στην κλινική πρακτική
Η συμβολή της διεπιστημονικής ομάδας και των δομών ψυχικής υγείας στη διάγνωση των διαταραχών λόγου και φωνής
Αξιολόγηση της άνοιας, της αφασίας και της κώφωσης
Η αποκατάσταση ατόμων με εγκεφαλική βλάβη, με ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές και διαταραχές φωνής
Προγράμματα και τεχνικές στη Λογοθεραπεία
Συναισθηματικοί και κοινωνικοί παράγοντες εμπλοκής στις διαταραχές λόγου και ομιλίας
Προγράμματα γονέων
Πολυμεσικό υλικό (video’s και ιστοσελίδες) με συναφές υλικό
Καλές πρακτικές για εξατομικευμένο πρόγραμμα διδασκαλίας
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
H συμβολή της Εργοθεραπείας στην Ειδική Αγωγή
Ειδική Αγωγή
Θεωρητική Βάση της Εργοθεραπείας
Παράγοντες που επηρεάζουν την Ψυχική Υγεία και ο Ρόλος της Εργοθεραπείας
Προσεγγίσεις στην Πρακτική
Μέθοδοι Εκτίμησης κατά την εργοθεραπευτική παρέμβαση
Αναγνώριση Αναγκών, Καθορισμός Στόχων και Προγραμματισμός της Παρέμβασης
Θεραπευτική Δράση και Γενικό Πλαίσιο
Ψυχική Υγεία και Σωματική Δραστηριότητα
Γνωσιακές Προσεγγίσεις στην Εργοθεραπεία
Δημιουργικές Δραστηριότητες
Απώλεια και Πένθος
Ψυχιατρική Αντιμετώπιση Οξέων Περιστατικών
Προσεγγίσεις για τη Σοβαρή και Χρόνια Ψυχική Διαταραχή
Κατάχρηση Ουσιών
Κοινοτική Ψυχική Υγεία
Πολυμεσικό υλικό (video’s και ιστοσελίδες) με συναφές υλικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
Ειδική Αγωγή:Θεωρητικές Προσεγγίσεις, Μέθοδοι Αξιολόγησης, Μέθοδοι Παρέμβασης
Ψυχολογία και Συμβουλευτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
1. Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
2. Αυτισμός
3. Σύνδρομο Asperger
4. Σύνδρομο Down
5. Προβλήματα όρασης
6. Κινητικά προβλήματα
7. Προβλήματα ακοής
8. Διάσπαση ελλειμματικής προσοχής- υπερκινητικότητα
9. Εισαγωγή στις μαθησιακές δυσκολίες
10. Βασικές αρχές ψυχολογίας, κοινωνιολογίας και παιδαγωγικής σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης
11. Γλώσσα και Λογοτεχνία μέσω πρακτικών δραστηριοτήτων
12. Παιδαγωγική της κοινωνικής ένταξης
13. Εκπαίδευση ΑΜΕΑ και νέες τεχνολογίες
14. Eισαγωγή στην διαφοροποιημένη διδασκαλία
15. Πρακτικές εφαρμογές και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις
16. Τεχνικές ενίσχυσης κοινωνικών δεξιοτήτων
17. Τέχνη και θέατρο στην ειδική εκπαίδευση
18. Τεχνικές ενίσχυσης οικογένειας
19. Εισαγωγή στην Συμβουλευτική
Διάρκεια προγράμματος: 9 μήνες
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
Εκπαίδευση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης και Θεραπευτών Κατ’ οίκον Παρέμβασης
Ειδική Αγωγή
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Ενδεικτικά αναφέρνται οι παρακάτω θεματικές ενότητες:
Εισαγωγή στην ειδική/ενταξιακή εκπαίδευση
Αρχές δομημένης εκπαίδευσης
Μοντέλα ένταξης και ισότιμης συνεκπαίδευσης
Ειδικά καθήκοντα του συνοδού παράλληλης στήριξης και κατ’οίκον παρέμβασης
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Νοητική καθυστέρηση και νευροαναπτυξιακές διαταραχές
Αξιολόγηση γνωστικών ικανοτήτων
Σχεδιασμός, οργάνωση και διαχείρηση πλαισίου παρέμβασης προσαρμοσμένο στις ανάγκες του παιδιού
Η σημασία των συνεργατικών πρακτικών ως υποστηρικτικό περιβάλλον στην παράλληλη στήριξη και κατ’οίκον παρέμβαση
Μεθοδολογία προστασίας του εαυτού του συνοδού / θεραπευτή / εκαπιδευτικού
Ημερολόγιο αναστοχασμού (σχέδιο δράσης)
Ιστορικό (πληροφορίες και δεδομένα)
