top of page

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 

-:- ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟ ΠΕΔΙΟ -:-

ΙΕΚ-ΕΝΩΣΗ-ΣΗΜΑ.png

Εδώ διδάσκεται το μέλλον της εκπαίδευσης

Το διακύβευμα

    Η μάθηση δεν μπορεί να στηρίζεται σε προγράμματα σπουδών που οργανώνονται, αποκλειστικά, σύμφωνα με τα γνωστικά αντικείμενα. Τα παιδιά χρειάζεται να αναπτύξουν ικανότητες - κλειδιά που θα τους βοηθήσουν να αποκτήσουν μια θετική στάση απέναντι στη μάθηση ώστε να είναι σε θέση να μαθαίνουν και να εξελίσσονται καθ΄ όλη τη διάρκεια της ζωής τους.
    Η οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας αποτελεί μια σύνθετη εργασία, η οποία ενώ είναι κύρια ευθύνη της νηπιαγωγού. Οι οργανωμένες δραστηριότητες σχεδιάζονται με στόχο να δοθεί στα παιδιά η δυνατότητα να επεξεργαστούν συστηματικά και σε βάθος νέες έννοιες, πληροφορίες και δεξιότητες. Συχνά ακολουθούν πιο άτυπες αλληλεπιδράσεις και διαδικασίες, όπως αφορμές από το ελεύθερο παιχνίδι ή τις ρουτίνες, (π.χ. αναδυόμενα ενδιαφέροντα, ερωτήματα προβληματισμούς των παιδιών). Οι οργανωμένες δραστηριότητες σχεδιάζονται με στόχο να δοθεί στα παιδιά η δυνατότητα να επεξεργαστούν συστηματικά και σε βάθος νέες έννοιες, πληροφορίες και δεξιότητες. Συχνά ακολουθούν πιο άτυπες αλληλεπιδράσεις και διαδικασίες, όπως αφορμές από το ελεύθερο παιχνίδι ή τις ρουτίνες, (π.χ. αναδυόμενα ενδιαφέροντα, ερωτήματα  προβληματισμούς των παιδιών).

    Για την  ανάπτυξη της προσωπικής ταυτότητας, της αυτονομίας του παιδιού και των κοινωνικών ικανοτήτων του, οι εκπαιδευτικοί θα βρουν πλούσιο υλικό στο παρόν πρόγραμμα και κυρίως-άμεσα εφαρμόσιμο στην εκπαιδευτική διαδικασία
 

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ

Σκοπός 
Η απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων για την αποτελεσματική ανταπόκριση του πολυσχιδούς ρόλου κ έργου της σύγχρονης νηπιαγωγού
Στόχοι
Οι επιμορφούμενοι, ολοκληρώνοντας επιτυχώς το επιμορφωτικό πρόγραμμα, αναμένεται  να:
·    Κατανοήσουν το βασικό πλαίσιο αρχών καινοτόμων μεθόδων για το νηπιαγωγείο
·    Γνωρίσουν τα μεθοδολογικά εργαλεία που τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μαθαίνουν με τρόπο ελκυστικό
·    Αποκτήσουν τις απαιτούμενες γνώσεις για τα χαρακτηριστικά των παιδιών της ηλικίας αυτής και τον τρόπο αξιοποίησής τους
·    Είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να υλοποιούν και να αξιολογούν προγράμματα παρέμβασης
·    Αποκτήσουν δεξιότητες συμβουλευτικού ρόλου και εποικοδομητικής συνεργασίας με   τους γονείς 
·    Είναι ικανοί να αξιοποιούν αποτελεσματικά τις Νέες Τεχνολογίες στη μαθησιακή διαδικασία
·    Υιοθετήσουν θετική στάση για την ισότιμη εκπαίδευση όλων των παιδιών, χωρίς διακρίσεις 
·    Είναι ικανοί να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται προβληματικές συμπεριφορές και καταστάσεις σε επίπεδο σχολικής τάξης.
·    Είναι σε θέση να ενισχύουν την αυτοεκτίμηση των παιδιών μέσα από επιστημολογικά αποτελεσματικές δραστηριότητες ανάπτυξης των κοινωνικών και ατομικών τους 
·    Ενισχύσουν το επιστημονικό τους οπλοστάσιο με πληροφορίες, δεξιότητες και ικανότητες του παιδαγωγικού τους ρόλου, ενισχύοντας τόσο το προσωπικό —επιστημονικό τους portfolio, όσο και την ομαλή ενσωμάτωση των μικρών μαθητών τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

ΔΟΜΗ (Ενότητες)

·    Ο ρόλος της νηπιαγωγού και σύγχρονες τάσεις στην εκπαίδευση των παιδιών προσχολικής ηλικίας
·    Μαθησιακό περιβάλλον και συνεργασία με τους γονείς
·    Εργασία και παιχνίδι σε ομάδες
·    Οι φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο
·    Προφορικός και γραπτός λόγος
·    Τα μαθηματικά στον κόσμο των παιδιών
·    Σχέδια εργασίας και μάθηση σε χώρους εκτός σχολείου
·    Μελέτη Περιβάλλοντος: μαθαίνοντας για τον κόσμο
·    Δημιουργία-έκφραση
·    Οι γιορτές στο νηπιαγωγείο
·    Η γωνιά του υπολογιστή: παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ
·    Προγράμματα πρώιμης παρέμβασης για την καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο
·    Το Θέατρο και η Δραματική Τέχνη στο νηπιαγωγείο
·    Παιδαγωγικές Προτάσεις κ Δραστηριότητες 

 

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ:

·    Πιστώνομαι τη μέγιστη μοριοδότηση κατά την επιλογή εκπαιδευτών  σε δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρ