top of page

Αναλυτική περιγραφή Προγράμματος 

Αξιολόγηση στην Ειδική Αγωγή: Εφαρμογή σε ΣΜΕΑΕ & Δομές Ενηλίκων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες - Αξιολογητικό εργαλείο Δεξιοτήτων Καθημερινής Ζωής

Ενότητα 1η 

Αρχές Ειδικής Αγωγής και Θεσμικό πλαίσιο
  • Σκοπός του κεφαλαίου: 
    Να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στην έννοια και τις αρχές της Ειδικής Αγωγής. Να γνωρίσουν το θεσμικό πλαίσιο και την εξέλιξή του στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 
    Όταν θα μελετήσετε το κεφάλαιο αυτό θα είστε σε θέση να:
    •    Ορίζετε την έννοια της Ειδικής Αγωγής 
    •    Γνωρίζετε τις αρχές της Ειδικής Αγωγής
    •    Γνωρίζετε το θεσμικό πλαίσιο
    •    Εντοπίζετε τις ελλείψεις και να εκτιμάτε ποιες ενέργειες είναι απαραίτητες στην ΕΑΕ.

Αξιολόγηση στην Ειδική Αγωγή: Εφαρμογή σε ΣΜΕΑΕ & Δομές Ενηλίκων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες - Αξιολογητικό εργαλείο Δεξιοτήτων Καθημερινής Ζωής

Ενότητα 2η 

Δομές ειδικής αγωγής και Δια Βίου Μάθηση

Σκοπός του κεφαλαίου: 

Να παρουσιάσει τις δομές ειδικής αγωγής και τις επιλογές που έχουν τα ενήλικα άτομα με νοητική αναπηρία στη Δια Βίου Εκπαίδευση. Να αποσαφηνίσει τις υπηρεσίες που παρέχονται στις αντίστοιχες δομές και το περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης 

Όταν θα μελετήσετε το κεφάλαιο αυτό θα είστε σε θέση να:

•    Γνωρίζετε τις δομές της Ειδικής Αγωγής και τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους.
•    Αποτυπώνετε τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρουν

 

Αξιολόγηση στην Ειδική Αγωγή: Εφαρμογή σε ΣΜΕΑΕ & Δομές Ενηλίκων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες - Αξιολογητικό εργαλείο Δεξιοτήτων Καθημερινής Ζωής

Ενότητα 3η   

Νοητική Αναπηρία 
  • Σκοπός του κεφαλαίου: 
    Να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στην έννοια της νοητικής αναπηρίας. Να παρουσιάσει τα επίπεδα της νοητικής αναπηρίας και τα χαρακτηριστικά τους. Nα αποσαφηνίσει τα θέματα που σχετίζονται με τον εντοπισμό, τη διάγνωση, τα αίτια και τις κατάλληλες εκπαιδευτικές μεθόδους.

  • Όταν θα μελετήσετε το κεφάλαιο αυτό θα είστε σε θέση να:
    •    Ορίζετε την έννοια της Νοητικής αναπηρίας
    •    Αποτυπώνετε τα χαρακτηριστικά των ατόμων με νοητική αναπηρία
    •    Γνωρίζετε τους τρόπους εκπαίδευσης 

     

Αξιολόγηση στην Ειδική Αγωγή: Εφαρμογή σε ΣΜΕΑΕ & Δομές Ενηλίκων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες - Αξιολογητικό εργαλείο Δεξιοτήτων Καθημερινής Ζωής

Ενότητα 4η   

Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
  • Σκοπός του κεφαλαίου: 
    Να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στην έννοια του αυτισμού. Να παρουσιάσει τις διαφορές ανάμεσα στα συστήματα διάγνωσης και τα χαρακτηριστικά τους. Nα αποσαφηνίσει τα θέματα που σχετίζονται με τον εντοπισμό, τη διάγνωση, τα αίτια και τις κατάλληλες εκπαιδευτικές μεθόδους.

  • Όταν θα μελετήσετε το κεφάλαιο αυτό θα είστε σε θέση να:
    •    Ορίζετε την έννοια του Αυτισμού
    •    Γνωρίζετε τα χαρακτηριστικά των ατόμων με αυτισμό
    •    Εξοικειωθείτε με εκπαιδευτικές προσεγγίσεις 

     

Αξιολόγηση στην Ειδική Αγωγή: Εφαρμογή σε ΣΜΕΑΕ & Δομές Ενηλίκων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες - Αξιολογητικό εργαλείο Δεξιοτήτων Καθημερινής Ζωής

Ενότητα 5η

Αξιολόγηση
  • Σκοπός του κεφαλαίου: 
    Είναι να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στην έννοια και τις αρχές της αξιολόγησης. Να προβάλλει τα είδη της αξιολόγησης και να αναδείξει τη χρησιμότητα αυτών που μπορούν να αξιοποιηθούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. 


  • Όταν θα μελετήσετε το κεφάλαιο αυτό θα είστε σε θέση να:
    •    Γνωρίζετε την έννοια της αξιολόγησης
    •    Διακρίνετε τα στάδια της αξιολόγησης
    •    Αναγνωρίζετε τα είδη της αξιολόγησης
    •    Εκτιμάτε το είδος της αξιολόγησης που θα αξιοποιήσετε κάθε φορά
    •    Κρίνετε τι αξιολογείτε σε κάθε στάδιο 
    •    Κατανοήσετε την αξία της εναλλακτικής αξιολόγησης στην ΕΑΕ

     

Αξιολόγηση στην Ειδική Αγωγή: Εφαρμογή σε ΣΜΕΑΕ & Δομές Ενηλίκων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες - Αξιολογητικό εργαλείο Δεξιοτήτων Καθημερινής Ζωής

Ενότητα 6η 

 Άτυπη Παιδαγωγική Αξιολόγηση
  • Σκοπός του κεφαλαίου: 
    Είναι να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στην έννοια και τις αρχές της άτυπης παιδαγωγικής αξιολόγησης. Να προβάλλει τα διαθέσιμα μέσα για την πραγματοποίηση της άτυπης παιδαγωγικής αξιολόγησης στην ΕΑΕ. Να παρουσιάσει τα πλεονεκτήματα και τη χρησιμότητα της παρατήρησης στη μελέτη της συμπεριφοράς στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

  • Όταν θα μελετήσετε το κεφάλαιο αυτό θα είστε σε θέση να:
    •    Γνωρίζετε ορισμένα ιστορικά στοιχεία για την άτυπη αξιολόγηση
    •    Γνωρίζετε την έννοια και τις αρχές της άτυπης αξιολόγησης και της παρατήρησης
    •    Αναγνωρίζετε τα μέσα της άτυπης παιδαγωγικής αξιολόγησης
    •    Αναγνωρίζετε κεντρικές έννοιες της παρατήρησης
    •    Εκτιμάτε σε ποιες περιπτώσεις θα αξιοποιήσετε την παρατήρηση
    •    Κατανοείτε την αξία του αναστοχασμού στην παρατήρηση και της ερμηνείας των καταγραφών
    •    Οργανώνετε τις πληροφορίες προς καταγραφή

     

Αξιολόγηση στην Ειδική Αγωγή: Εφαρμογή σε ΣΜΕΑΕ & Δομές Ενηλίκων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες - Αξιολογητικό εργαλείο Δεξιοτήτων Καθημερινής Ζωής

Ενότητα 7η

Αξιολογητικά εργαλεία για ΑμεΑ & Τομείς αξιολόγησης
  • Σκοπός του κεφαλαίου:

  • Είναι να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στους τομείς αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και να αναδείξει τη χρησιμότητα των αξιολογητικών εργαλείων στη διαδικασία της άτυπης παιδαγωγικής αξιολόγησης. Να καταστήσει ικανούς τους συμμετέχοντες να χρησιμοποιήσουν με επιτυχία τα αξιολογητικά εργαλεία.

  •  

  • Όταν θα μελετήσετε το κεφάλαιο αυτό θα είστε σε θέση να  
    •    Γνωρίζετε την αξία της αξιολόγησης σε κάθε τομέα
    •    Αναγνωρίζετε τους τομείς αξιολόγησης στην ΕΑΕ
    •    Επιλέγετε το κατάλληλο αξιολογητικό εργαλείο για την αξιολόγηση κάθε τομέα
    •    Εκτιμάτε τι χρειάζεται να καταγραφεί και τι όχι κατά την αξιολόγηση
    •    Εξοικειωθείτε με τη χρήση αξιολογητικών εργαλείων
    •    Κατανοήσετε τον τρόπο κατασκευής αξιολογητικών εργαλείων
    •    Κατασκευάζετε άτυπα τεστ αξιολόγησης
    •    Συντάσσετε τη δική σας παιδαγωγική αξιολόγηση (αρχική, ενδιάμεση, τελική)

     

bottom of page