-
Εισαγωγή στη Διδασκαλία των Φιλολογικών Μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο - Διδακτικός Σχεδιασμός - Νέες Τεχνολογίες και διδασκαλία
Γενικές Αρχές Διδακτικής στα Φιλολογικά Μαθήματα Νέες τεχνολογίες και διδακτική Εκπαιδευτικά λογισμικά Σχεδιασμός διδασκαλίας με Νέες Τεχνολογίες Ενεργητικές τεχνικές μάθησης (Θεωρία, Πρακτικές Εφαρμογές, Παραδείγματα) Εισαγωγή στις θεωρίες μάθησης Οι ομάδες και η λειτουργία τους στην εκπαιδευτική πράξη Εισαγωγή στη μέθοδο της Συνθετικής Εργασίας (Project) Κατανομή ύλης ανά διδακτικό αντικείμενο Σχεδιασμός διδασκαλίας – σχέδια μαθήματος
-
Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Γυμνάσιο: Αναλυτικό Πρόγραμμα και κατανομή ύλης σε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Διδακτική της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας με πρακτικές εφαρμογές Δημιουργία και αξιολόγηση Φύλλων εργασίας Λεξιλογικός εμπλουτισμός Τεχνικές γραφής έκθεσης (Βήμα προς Βήμα) Τεχνικές αξιολόγησης και διόρθωσης δραστηριοτήτων και έκθεσης Δημιουργική γραφή και αναγνωστική ανταπόκριση στη Λογοτεχνία Χρήση ΤΠΕ με πρακτικές εφαρμογές Σχέδια μαθήματος ανά τάξη Υποδειγματικές διδασκαλίες Συνεξέταση Γλώσσας – Λογοτεχνίας και προετοιμασία μαθητών Βαθμολόγηση σύμφωνα με το νέο σύστημα αξιολόγησης Τεχνικές διαχείρισης λάθους με πρακτικές εφαρμογές Λύκειο: Διδασκαλία της θεωρίας, με έμφαση στα νέα εξεταστικά δεδομένα Ο ρόλος της Περίληψης και οι ενδεδειγμένες πρακτικές Η διδασκαλία των θεματικών κύκλων ανά τάξη Τεχνικές κατασκευής και αξιολόγησης κειμενοκεντρικών ασκήσεων θεωρίας Γλωσσικός εμπλουτισμός και δημιουργία λεξιλογικών ασκήσεων Δομικές ασκήσεις και αξιολόγηση Κατασκευή φύλλων εργασίας για την συνεξέταση Έκθεσης – Λογοτεχνίας Υποδειγματικές διδασκαλίες και προσομοίωση τάξης Δομή της έκθεσης και επικοινωνιακό πλαίσιο Τεχνικές διδασκαλίας θεματικών ενοτήτων και αξιοποίηση επιχειρηματολογίας στην Έκθεση Προετοιμασία και συγγραφή Έκθεσης βήμα προς βήμα Τεχνικές διόρθωσης και αξιολόγησης έκθεσης, με παραδείγματα και διόρθωση γραπτών
-
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Γυμνάσιο: Αναλυτικό πρόγραμμα και κατανομή ύλης ανά τάξη για τα αρχαία ελληνικά από πρωτότυπο και τα αρχαία ελληνικά από μετάφραση Αρχαία Ελληνικά από Πρωτότυπο Διδασκαλία της μετάφρασης και τεχνικές δημιουργίας, επίλυσης και αξιολόγησης ασκήσεων κειμένου. Υποδειγματική διδασκαλία γραμματικών και συντακτικών φαινομένων ανά τάξη Ειδικά λογισμικά και πρακτική εφαρμογή Τυπολόγιο ασκήσεων Δημιουργία Φύλλων Εργασίας Αρχαία Ελληνικά από Μετάφραση Η διδασκαλία και η αξιολόγηση των αρχαίων ελληνικών από τη μετάφραση Ενεργητικές τεχνικές μάθησης και διδασκαλία της Οδύσσειας, της Ιλιάδας και της Ελένης Γλωσσική και πραγματολογική εξομάλυνση των κειμένων Διακειμενικότητα και συνομιλία με άλλα γνωστικά αντικείμενα Η θέση της ιστορίας της αρχαίας ελληνικής Λογοτεχνίας στο αναλυτικό πρόγραμμα. Δραματοποίηση και ο ρόλος της Δημιουργική γραφή και αρχαία ελληνικά Σχέδια μαθήματος Υποδειγματικές διδασκαλίες Λύκειο: Αναλυτικό πρόγραμμα και κατανομή ύλης ανά τάξη Προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις Προσεγγίσεις στο γνωστό θέμα ανά τάξη (Ιδιαιτερότητες κειμενικών ειδών, διδακτική της μετάφρασης, της εισαγωγής, των βασικών συντακτικών δομών, της γραμματικής – κειμενοκεντρικά) Δημιουργία ασκήσεων και φύλλων εργασίας ανά τάξη Μικροδιδασκαλίες στο γνωστό κείμενο ανά τάξη Δημιουργία, διόρθωση και αξιολόγηση προσομοιώσεων Διδακτική του αγνώστου θέματος με τα νέα δεδομένα Διδακτική της γραμματικής με πρακτικές εφαρμογές
-
Διδακτική της Φιλοσοφίας και των Λατινικών
Διδακτική της Φιλοσοφίας Εισαγωγή στην φιλοσοφία Γνωριμία με τις ενότητες του σχολικού εγχειριδίου και κατανομή ύλης Δημιουργία ασκήσεων και δραστηριοτήτων Πολυτροπικά κείμενα Μελέτη παράλληλων κειμένων (Τεχνικές κατασκευής ερωτημάτων και ασκήσεων) Επικαιρότητα και φιλοσοφία Κοινωνιολογία και φιλοσοφία Corpus φιλοσοφικών όρων Αξιολόγηση του μαθήματος της Φιλοσοφίας Διδακτική των Λατινικών Εισαγωγή στην Λατινική γλώσσα και γραμματεία Προσεγγίσεις στα κείμενα του σχολικού βιβλίου – καλές διδακτικές πρακτικές Διδακτική της γραμματικής και του συντακτικού Η λατινική ως θεμέλιο των ευρωπαϊκών γλωσσών Η λατινική ορολογία και η χρησιμότητά της στα άλλα γνωστικά αντικείμενα Η λατινική ως επιμόρφωση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση Δημιουργία ασκήσεων και η αξιολόγησή τους
-
Διδακτική της Κοινωνιολογίας
Εισαγωγή στην κοινωνιολογία Δομή και οργάνωση του σχολικού βιβλίου Διδακτική μεθοδολογία ανά κεφάλαιο Τεχνικές δημιουργίας ασκήσεων με την τυπολογία των εξετάσεων Πολυτροπικά κείμενα στην κοινωνιολογία Υποδειγματικές μικροδιδασκαλίες Προετοιμασία υλικού προσομοιώσεων Αξιολόγηση και διόρθωση ασκήσεων Δημιουργία υλικού για τις εξετάσεις Προφορική εξέταση μαθητών
-
Διδακτική της Ιστορίας
Αναλυτικό πρόγραμμα και κατανομή της ύλης ανά τάξη Αξιοποίηση των ιστορικών πηγών και των πολυτροπικών κειμένων στη διδασκαλία Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και των εξειδικευμένων λογισμικών – δημιουργία φύλλων εργασίας Επιλογή ιστορικών πηγών, εξαγωγή δραστηριοτήτων και αξιολόγηση Ανάλυση και σύνθεση στην διδασκαλία των ιστορικών πηγών Δημιουργία σχεδιαγράμματος στην διδακτική ενότητα Δημιουργία ψηφιακών ασκήσεων αξιολόγησης ανά τάξη Ο ρόλος του μουσείου στην διδασκαλία της ιστορίας Τοπική ιστορία, προκλήσεις και προοπτικές Η γραμμή του χρόνου και η ένταξη των γεγονότων στα ιστορικά συμφραζόμενα Ιστορικοί όροι – corpus ιστορικών όρων Δημιουργία εκπαιδευτικών επισκέψεων και δράσεων σε μουσεία Διαθεματικότητα και διεπιστημονικότητα Προετοιμασία για της απαιτήσεις των πανελληνίων εξετάσεων
-
Προετοιμασία υλικού και αξιολόγηση
Προετοιμασία υλικού Δημιουργία φακέλου υλικού ανά τάξη Στοχευμένο ατομικό portfolio υλικού ανά εκπαιδευόμενο Διαφοροποίηση υλικού ανάλογα με τις μαθησιακές ανάγκες και τους διδακτικούς στόχους – εξατομικευμένη διδασκαλία Δημιουργία corpus διαγωνισμάτων και φύλλων εργασίας Σταθμισμένα κριτήρια αξιολόγησης – βαθμολόγησης ανά μάθημα Μελέτες περίπτωσης Προετοιμασία υλικού για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δημιουργία προσωπικών σημειώσεων Αξιοποίηση συμπληρωματικού υλικού και βιβλιογραφίας στην διδακτική πράξη Διαδικτυακές πηγές (Αξιολόγηση και αξιοποίηση) Αξιολόγηση Τύποι και μορφές αξιολόγησης Περιγραφική αξιολόγηση και ο ρόλος της στα γλωσσικά μαθήματα Καλές πρακτικές Αξιολόγηση ομοδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων και συνθετικών εργασιών (Project) Ο ρόλος της ανατροφοδότησης στην αξιολόγηση Αξιολόγηση εκπαιδευτικού Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου – προγράμματος Αξιολόγηση μαθητή Αξιολόγηση στην εκπαίδευση ενηλίκων
-
Διδακτική σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες Διαφοροποίηση για μαθητές που φοιτούν σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια (Κατανομή ύλης για τα 4 χρόνια του Γυμνασίου και τα 4 του Λυκείου, μελέτες περίπτωσης ανάλογα με τη μαθησιακή ετοιμότητα και τον τύπο αναπηρίας) Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με ΔΕΠ-Υ Μελέτες περίπτωσης για μαθητές με έντονες δυσκολίες προσαρμογής Προφορική και γραπτή αξιολόγηση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
-
Προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη – επικοινωνία με εργοδότες
Προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη – επικοινωνία με εργοδότες Πρόγραμμα Προετοιμασία βιογραφικού σημειώματος Προετοιμασία συνέντευξης Κριτήρια επιλογής προσωπικού Ο ρόλος των κοινωνικών δικτύων στο Personal Branding Πλάνο προσωπικής και επαγγελματικής ανέλιξης (Personal Development Plan) S.W.O.T Analysis και η χρήση της στην προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη Τεχνικές αναζήτησης εργασίας Διαχείριση εργοδοτών σε φροντιστήρια και εκπαιδευτικά ιδρύματα Προετοιμασία φακέλου διδακτικού υλικού για εργοδότες
-
Εισαγωγή στη συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού και επικοινωνία με τους γονείς
Πρόγραμμα Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού Συμπλήρωση μηχανογραφικού ανά επιστημονικό πεδίο Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην επιλογή επιστημονικού πεδίου Επικοινωνία και συναντήσεις με τους γονείς Διαχείριση άγχους εξετάσεων Διαχείριση προβλημάτων και επίλυση συγκρουσιακών καταστάσεων στην τάξη
-
Παρουσίαση μικροδιδασκαλιών και αξιολόγηση προγράμματος
Πρόγραμμα Ημερομηνίες σε συνεννόηση με τους επιμορφούμενους
-
Προγραμματισμός
Διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων. Από την θεωρία στην πράξη Διδακτικές Ενότητες – Προγραμματισμός 1η Διδακτική Ενότητα | Εισαγωγή στη Διδασκαλία των Φιλολογικών Μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο – Διδακτικός Σχεδιασμός - Νέες Τεχνολογίες και διδασκαλία Σάββατο 2 /11 Κυριακή 3/11 Σάββατο 9/11 Κυριακή 10/11 ~ 2η Διδακτική Ενότητα | Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Γυμνάσιο - Λύκειο Σάββατο 30 /11 Κυριακή 1/12 Σάββατο 14/12 Κυριακή 15/12 Σάββατο 11/1 ~ 3η Διδακτική Ενότητα | Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Γυμνάσιο - Λύκειο Κυριακή 12/1 Σάββατο 25/1 Κυριακή 26/1 Σάββατο 8/2 ~ 4η Διδακτική Ενότητα | Διδακτική της Φιλοσοφίας και των Λατινικών Κυριακή 9/2 ~ 5η Διδακτική Ενότητα | Διδακτική της Κοινωνιολογίας Σάββατο 22/2 Κυριακή 23/2 ~ 6η Διδακτική Ενότητα | Διδακτική της Ιστορίας Σάββατο 14/3 Κυριακή 15/3 ~ 7η Διδακτική Ενότητα | Προετοιμασία υλικού και αξιολόγηση Σάββατο 4/4 Κυριακή 5/4 ~ 8η Διδακτική Ενότητα | Διδακτική σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες Σάββατο 9/5 Κυριακή 10/5 ~ 9η Διδακτική Ενότητα | Προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη – επικοινωνία με εργοδότες Σάββατο 23/5 ~ 10η Διδακτική Ενότητα | Εισαγωγή στη συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού και επικοινωνία με τους γονείς Κυριακή 24/5 ~ 11η Διδακτική Ενότητα | Παρουσίαση μικροδιδασκαλιών και αξιολόγηση προγράμματος Ημερομηνίες σε συνεννόηση με τους επιμορφούμενους ~