Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα παιδιά δεν γεννιούνται με τον φόβο των απωλειών. Αυτός ο φόβος μεταδίδεται από το περιβάλλον που ζουν, από τον τρόπο διαπαιδαγώγησης που λαμβάνουν, από το κοινωνικό – πολιτικό – πολιτιστικό πλαίσιο και φυσικά από το σχολείο. Καίριο ρόλο στη διαχείριση της απώλειας που βιώνει ένα παιδί πραγματοποιείται στο σχολείο και την οικογένεια. Είτε πρόκειται για ένα διαζύγιο, είτε αφορά έναν θάνατο, μια μετακόμιση ή το τέλος μιας σχέσης, τα παιδιά που πενθούν σημαντικές απώλειες μέσα στο σχολικό, αλλά και το οικογενειακό περιβάλλον είναι αρκετά. Οι εκπαιδευτικοί είναι κοντά στα παιδιά και χρειάζεται να τους προσφέρουν, μαζί με την οικογένεια, το κατάλληλο υποστηρικτικό περιβάλλον, για να επεξεργαστούν με ασφάλεια την απώλεια που βιώνουν.
Το σεμινάριο χωρίζεται σε τρία μέρη:
Στο πρώτο μέρος θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε την έννοια της απώλειας εξερευνώντας την οικουμενική της φύση. Η διαχείριση του πένθους στην τάξη συνδέεται άμεσα με την προθυμία του εκπαιδευτικού να μιλήσει ανοιχτά για τις απώλειες στους μαθητές του. Κάτι τέτοιο θα γίνει πιο εύκολο αν νοιώθει σιγουριά για τον τρόπο με τον οποίο θα εκφραστεί. Το πρώτο μέρος εμπεριέχει βιωματικές ασκήσεις και θα συνδέσει την εμπειρία της απώλειας με την εμπειρία της ωρίμανσης.
Στο δεύτερο μέρος θα επικεντρωθούμε στη διαχείριση του πένθους, προσφέροντας πρακτικά εργαλεία, για μέγιστη αποτελεσματικότητα.
Θα συζητηθούν τα ακόλουθα:
· Οι εκφάνσεις του πένθους ανά ηλικία
· Μηχανισμοί διαχείρισης του πένθους στην οικογένεια και το σχολείο
· Επικοινωνία με το παιδί και ενσυναίσθηση
· Αναπροσαρμογή στην καθημερινότητα
Θα πραγματοποιηθούν βιωματικές ασκήσεις στοχεύουν στην εξερεύνηση των προσωπικών στάσεων για την απώλεια.
Στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται βασικές κατευθυντήριες γραμμές για το πώς ο εκπαιδευτικός μπορεί με απλούς τρόπους να μετατρέψει τη τάξη σε μια ομάδα που θα λειτουργεί προς όφελος των μελών της όταν μια απώλεια συμβεί εντός ή εκτός σχολείου. Θα εστιαστούμε σε παραδείγματα από πραγματικά περιστατικά και θα δοθούν συγκεκριμένες ασκήσεις που βοηθούν την τάξη σε περιόδους απωλειών. Το βιωματικό μέρος περιλαμβάνει ασκήσεις προσανατολισμένες στην στήριξη των εκπαιδευτικών σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.
Η δομή και ο τρόπος της παρουσίασης του σεμιναρίου περιλαμβάνει:
· Θεωρία εμπλουτισμένη με εικόνες και τέχνη
· Παραδείγματα
· Μελέτες Περίπτωσης
· Πρόσθετη Βιβλιογραφία και παραπομπές στο διαδίκτυο
· Βιωματικές ασκήσεις
· Φάκελος εκπαιδευτικού υλικού
Πρακτικά θέματα
· Η ώρα έναρξης του σεμιναρίου είναι 10.00 π.μ., αλλά η προσέλευση θα γίνεται από τις 09.30 π.μ. Αν κάποιος αδυνατεί να προσέλθει στην ώρα του, θα μπορεί να εισέλθει μόνο μετά το πέρας των βιωματικών ασκήσεων, καθώς αυτές είναι αδύνατο να διακοπούν.
· Φορέστε άνετα ρούχα και παπούτσια.
Χώρος διεξαγωγής: Αίθουσα Σεμιναρίων Εκπαιδευτικής Ένωσης - Υπατίας 6, Σύνταγμα, 10 556
Ημερομηνία διεξαγωγής: Σάββατο & Κυριακή 16-17 Μαρτίου 2019
Ώρα Έναρξης: 10:00
Για πληροφορίες και εγγραφές επικοινωνήστε:
☎ Τηλ.: 210 3235200
Πιστοποιημένος Φορέας Εκπαίδευσης Κε.Δι.Βι.Μ1
Comments