Διδακτική των μαθησιακών περιοχών του αναλυτικού προγράμματος στην προσχολική εκπαίδευση
Εξ Αποστάσεως
Διεθνής Πιστοποίηση
Τομέας Σπουδών:
Παιδαγωγικά
Το παρόν πρόγραμμα απαντά στα ερωτήματα φοιτητών και νέων εκπαιδευτικών, για τον τρόπο με τον οποίο θα συνδέσουν τις θεωρητικές προσεγγίσεις της Παιδαγωγικής επιστήμης, και ειδικότερα της Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής –σημαντικό κεφάλαιο της οποίας είναι η Διδακτική Μεθοδολογία- με την εκπαιδευτική πράξη. Οι φοιτητές των Παιδαγωγικών Σχολών, αλλά και οι νέοι εκπαιδευτικοί κατέχονται από άγχος για: α. εάν καταφέρουν να σχεδιάσουν και οργανώσουν κατάλληλες διδακτικές δραστηριότητες και β. εάν καταφέρουν να τις υλοποιήσουν με επιτυχία.
Το παρόν πρόγραμμα, προσφέρει ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο και καλύπτει όλες τις εκπαιδευτικές ανάγκες των νέων εκπαιδευτικών, προσφέροντας θεωρητικές προσεγγίσεις και μεγάλη ποικιλία εκπαιδευτικών εφαρμογών. Πιο συγκεκριμένα, αντικείμενο του εν λόγω προγράμματος, είναι:
α. οι γενικές αρχές της εφαρμοσμένης διδακτικής μεθοδολογίας,
β. οι δόκιμες μέθοδοι διδασκαλίας, τις οποίες πρέπει να λαμβάνει υπόψη του ο εκπαιδευτικός, προκειμένου να οργανώνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
γ. οι σκοποί και οι στόχοι που διατρέχουν κάθε εκπαιδευτική δράση και
δ. σχεδιασμοί διαθεματικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων από όλες τις μαθησιακές περιοχές του αναλυτικού προγράμματος για την προσχολική εκπαίδευση.
Που απευθύνεται
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων Νηπιαγωγών, σε φοιτητές τμημάτων βρεφονηπιοκομίας και σε νέους εκπαιδευτικούς, που επιθυμούν δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση στο επιστημονικό πεδίο της Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής.
Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά: α. στην ανάλυση και κατανόηση του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), β. στις, γ. στο παιδαγωγικό και εποπτικό, δ. στα υλικά και μέσα δημιουργίας, ε. στις θεμελιώδεις έννοιες, τους σκοπούς και στόχους που διατρέχουν μια διαθεματική εκπαιδευτική δράση.
Σκοπός
Να γνωρίσουν και κατανοήσουν οι συμμετέχοντες τις δόκιμες μεθόδους διδασκαλίας και να καταστούν ικανοί να οργανώνουν και υλοποιούν εκπαιδευτικές δράσεις για όλες τις μαθησιακές περιοχές του αναλυτικού προγράμματος για την προσχολική εκπαίδευση.
Στόχοι
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση ν α αντιλαμβάνονται την άρρηκτη και στενή σχέση που πρέπει να υφίσταται μεταξύ της θεωρίας και της πράξης. Και πιο συγκεκριμένα:
Να γνωρίζουν και κατανοούν τις θεμελιώδεις αρχές που διέπουν το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης
Να αναλύουν τα επιμέρους πεδία (μαθησιακές περιοχές) του προγράμματος σπουδών
Να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τη διαθεματική σύνδεση όλων των διαφορετικών πεδίων
Να δημιουργούν ποικίλο παιδαγωγικό υλικό
Να γνωρίζουν και κατανοούν τη διαδικασία σχεδιασμού και οργάνωσης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, καθώς και όλες τις παραμέτρους που πρέπει να λάβει υπόψη του ο κάθε εκπαιδευτικός.
Να προβαίνουν στο σχεδιασμό και την οργάνωση ολοκληρωμένων διαθεματικών προγραμμάτων
Διδακτική των μαθησιακών περιοχών του αναλυτικού προγράμματος στην προσχολική εκπαίδευση
Περιεχόμενο
Βασικές έννοιες και αρχές του Αναλυτικού προγράμματος σπουδών για την προσχολική εκπαίδευση
Βασικές έννοιες και αρχές της διαθεματικότητας
Οι μαθησιακές περιοχές του αναλυτικού προγράμματος σπουδών
Εργαστηριακές ασκήσεις διαθεματικής σύνδεσης ξεχωριστών επιστημονικών πεδίων
Δημιουργία κατάλληλου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού
Βασικές έννοιες και αρχές της Εφαρμοσμένης Διδακτικής Μεθοδολογίας
Δόκιμες μέθοδοι διδασκαλίας
Στοχοθεσία
Σχεδιασμός διαθεματικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Πιστωτικές μονάδες ECVET
Σε όλα τα προγράμματα του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση Κ.Δ.Β.Μ.» απονέμονται πιστωτικές μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ECVET. Αναλυτικότερα, παρέχεται 1 μονάδα ECVET ανά 12 ώρες επιτυχούς δια ζώσης ή εξ αποστάσεως παρακολούθησης. Για τα ECVET παρέχεται συμπλήρωμα πιστοποιητικού.
Το European Credit system for Vocational Education & Training (ECVET) είναι ένα σύστημα για την αναγνώριση, συγκέντρωση και μεταφορά πιστωτικών μονάδων στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Εισήχθη το 2009 με την Ευρωπαϊκή οδηγία 2009/C 155/2.