Πολιτικές και αποτελεσματικές Πρακτικές Υποδοχής, Εκπαίδευσης και Ενσωμάτωσης, Μεταναστών- Προσφύγων- Ασυνόδευτων Ανηλίκων- Πολιτών Τρίτων Χωρών.
Εξ Αποστάσεως
Διεθνής Πιστοποίηση
Τομέας Σπουδών:
Παιδαγωγικά
Που Απευθύνεται
Σε κάθε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση όπως, σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ Κοινωνικής Εργασίας, ΙΕΚ Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, Προσχολικής Αγωγής), Σχολικούς Συμβούλους, αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό, εκπαιδευτικούς σε Διαπολιτισμικά Σχολεία και Σχολεία Ειδικής Αγωγής, Κοινωνιολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς, Δικηγόρους. Διερμηνείς και σε όσους επιθυμούν τη δυναμική τους ένταξη σε προσφυγικές δομές και «Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο».
Εξειδικευμένες Γνώσεις
Η εξειδίκευση των συμμετεχόντων (απόκτηση κατάλληλων γνώσεων, δεξιοτήτων/ικανοτήτων και στάσεων) σε θεωρητικά και πρακτικά θέματα για το Διεθνές και Εθνικό Νομοθετικό Πλαίσιο Εισόδου, Νόμιμης Παραμονής, Εκπαίδευσης και κυρίως αποτελεσματικής Ενσωμάτωσης Προσφύγων, Μεταναστών, Ασυνόδευτων Ανηλίκων, Πολιτών Τρίτων Χωρών (Π.Τ.Χ.)
Ειδικότερα, η προσέγγιση σύγχρονων αρχών και τεχνικών της επικοινωνιακής μεθόδου διδασκαλίας σε άτομα διαφορετικές επικοινωνιακές, συναισθηματικές και μαθησιακές ανάγκες, ατομικούς ρυθμούς μάθησης, δεξιότητες ή πολιτισμικές αναφορές (θρησκεία, έθιμα, συνήθειες, αξίες κλπ).
Ανάπτυξη Δεξιοτήτων
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες αναμένεται να είναι ικανοί για:
Προώθηση της ενσυναίσθησης απέναντι σε άλλους που είναι διαφορετικοί
Κατανόηση των πιθανών προσωπικών επιπτώσεων από το να ανήκεις σε συγκεκριμένες μειονότητες ή πολιτισμικές ομάδες
• να διδάξουν την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα.
• να γνωρίζουν τις τρέχουσες επιστημονικές εξελίξεις και τη συναφή μεθοδολογία στη διδασκαλία της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
• να αντιμετωπίζουν πρακτικά ζητήματα διδασκαλίας και να διαχειρίζονται την τάξη μεταξύ μαθητών διαφορετικής πολιτισμικής προέλευσης
• να σχεδιάζουν, να οργανώνουν και να αξιολογούν γλωσσικά μαθήματα και εκπαιδευτικό υλικό, για όλους τους μαθητές διαφορετικών καταβολών
• να συνθέτουν σε επιστημονικό επίπεδο δεδομένα και ιδέες
Να εξελιχθούν επιστημονικά και να αποκτήσουν ισχυρό εργαλείο στο βιογραφικό και το επιστημονικό τους οπλοστάσιο
Μέθοδος Υλοποίησης
Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα
Διεξάγεται αποκλειστικά με την εξ αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (E-learning), μέσω της πλατφόρμας moodle.
Περιλαμβάνει:
E-books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό), πρόσθετο υποστηρικτικό επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα), εργασίες-δραστηριότητες, βιβλιογραφία-δικτυογραφία
Συνεχή διαδικτυακή επικοινωνία
Επιστημονικά τεκμηριωμένη ανατροφοδότηση και αξιολόγηση δραστηριοτήτων και εργασιών
Μεθοδολογία Αξιολόγησης
Αρχική (μεθοδολογική ανίχνευση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων)
Διαμορφωτική (ενεργής συμμετοχή κάθε επιμορφούμενου στα θέματα και επιστημονικές δραστηριότητες που αναρτώνται στην πλατφόρμα μάθησης)
Τελική (ανατροφοδότηση και αξιολόγηση εργασιών και test αυτοαξιολόγησης).
Πολιτικές και αποτελεσματικές Πρακτικές Υποδοχής, Εκπαίδευσης και Ενσωμάτωσης, Μεταναστών- Προσφύγων- Ασυνόδευτων Ανηλίκων- Πολιτών Τρίτων Χωρών.
Δομή - Μαθήματα
Εννοιολογικό πλαίσιο αναφοράς της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Διαπολιτισμική επικοινωνία
Στερεότυπα και προκαταλήψεις: ορισμοί, λειτουργίες, θεωρίες προέλευσης Διαπολιτισμικότητα - πολυπολιτισμικότητα και διαχείριση συγκρούσεων
Βιωματική μάθηση στη Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Διεθνή παραδείγματα παιδαγωγικής ανάπτυξης του πολυπολιτισμικού σχολείου
Ανθρώπινα Δικαιώματα
Βασικό (συναφές) Νομοθετικό Πλαίσιο
Ένταξη και Επανένταξη Μεταναστών
Ασυνόδευτοι Ανήλικοι (τι ισχύει)
Πολίτες Τρίτων Χωρών (τι ισχύει)
Προβλήματα, ανάγκες και προσδοκίες Προσφύγων
Οδικός Χάρτης για υπαλλήλους-εργαζόμενους σε Δομές Προσφύγων
Αναστοχαστικά αναλυτικά προγράμματα και μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης
Μέθοδοι διδασκαλίας της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.
Πιστωτικές μονάδες ECVET
Σε όλα τα προγράμματα του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση Κ.Δ.Β.Μ.» απονέμονται πιστωτικές μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ECVET. Αναλυτικότερα, παρέχεται 1 μονάδα ECVET ανά 12 ώρες επιτυχούς δια ζώσης ή εξ αποστάσεως παρακολούθησης. Για τα ECVET παρέχεται συμπλήρωμα πιστοποιητικού.
Το European Credit system for Vocational Education & Training (ECVET) είναι ένα σύστημα για την αναγνώριση, συγκέντρωση και μεταφορά πιστωτικών μονάδων στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Εισήχθη το 2009 με την Ευρωπαϊκή οδηγία 2009/C 155/2.