top of page

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ & ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

-:- ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ -:-

ΙΕΚ-ΕΝΩΣΗ-ΣΗΜΑ.png

Εδώ διδάσκεται το μέλλον της εκπαίδευσης

Το διακύβευμα

    Η μαθησιακή διαδικασία είναι αποτελεσματική στο βαθμό που οργανώνεται συστηματικά με βάση τα πορίσματα της ψυχολογίας, τις ειδικές απαιτήσεις του γνωστικού αντικειμένου και τις ανάγκες των παιδιών στα οποία απευθύνεται. Η πορεία και η τεχνική της μεθόδου διδασκαλίας ακολουθεί ένα σύνολο αρχών, που είναι συνεπείς σε μια φιλοσοφία ή θεωρία και δεδομένου ότι δεν υπάρχει μια γενικά αποδεκτή θεωρία μάθησης, είναι φυσικό να υπάρχουν διαφορές και στο επίπεδο της διδακτικής μεθοδολογίας 
    Η μάθηση δεν μπορεί να στηρίζεται σε προγράμματα σπουδών που οργανώνονται, αποκλειστικά, σύμφωνα με τα γνωστικά αντικείμενα. Τα παιδιά χρειάζεται να αναπτύξουν ικανότητες - κλειδιά που θα τους βοηθήσουν να αποκτήσουν μια θετική στάση απέναντι στη μάθηση ώστε να είναι σε θέση να μαθαίνουν και να εξελίσσονται καθ΄ όλη τη διάρκεια της ζωής τους.
     Ο αποτελεσματικός εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει μία ή/και να συνδυάσει περισσότερες μεθόδους διδασκαλίας, ακόμα και στο ίδιο μάθημα, για να επιτύχει τους Δείκτες Επιτυχίας και τους Δείκτες Επάρκειας που έθεσε στον προγραμματισμό και σχεδιασμό των μαθημάτων του. Η δραστηριοποίηση όλων των παιδιών επιτυγχάνεται όταν ο/η εκπαιδευτικός επιτρέπει την τροποποίηση της ίδιας δραστηριότητας και τη διαφοροποίηση της εργασίας, έτσι ώστε να είναι εφικτή και παράλληλα ενδιαφέρουσα στην εκτέλεση από μαθητές διαφορετικής ικανότητας.
    Για την  ανάπτυξη της προσωπικής ταυτότητας, της αυτονομίας του παιδιού και των κοινωνικών ικανοτήτων του, οι συμμετέχοντες θα βρουν πλούσιο υλικό στο παρόν πρόγραμμα και κυρίως άμεσα εφαρμόσιμο στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ

Σκοπός 
Η απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων για την αποτελεσματική ανταπόκριση του πολυσχιδούς ρόλου κ έργου του σύγχρονου δασκάλου
Στόχοι
Οι επιμορφούμενοι, ολοκληρώνοντας επιτυχώς το επιμορφωτικό πρόγραμμα, αναμένεται  να:
·    Κατανοήσουν το βασικό πλαίσιο αρχών καινοτόμων μεθόδων για το Δημοτικό Σχολείο
·    Γνωρίσουν αποτελεσματικά μεθοδολογικά εργαλεία που διευκολύνουν την ανακαλυπτική  μάθηση με τρόπο ελκυστικό
·    Αποκτήσουν τις απαιτούμενες γνώσεις για τα χαρακτηριστικά των παιδιών της ηλικίας αυτής και τον τρόπο αξιοποίησής τους
·    Είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να υλοποιούν και να αξιολογούν προγράμματα παρέμβασης
·    Αποκτήσουν δεξιότητες συμβουλευτικού ρόλου και εποικοδομητικής συνεργασίας με   τους γονείς 
·    Είναι ικανοί να αξιοποιούν αποτελεσματικά τις Νέες Τεχνολογίες στη μαθησιακή διαδικασία
·    Υιοθετήσουν θετική στάση για την ισότιμη εκπαίδευση όλων των παιδιών, χωρίς διακρίσεις 
·    Είναι ικανοί να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται προβληματικές συμπεριφορές και καταστάσεις σε επίπεδο σχολικής τάξης.
·    Είναι σε θέση να ενισχύουν την αυτοεκτίμηση των παιδιών μέσα από επιστημολογικά αποτελεσματικές δραστηριότητες ανάπτυξης των κοινωνικών και ατομικών τους 
·    Ενισχύσουν το επιστημονικό τους οπλοστάσιο με πληροφορίες, δεξιότητες και ικανότητες του παιδαγωγικού τους ρόλου, ενισχύοντας τόσο το προσωπικό —επιστημονικό τους portfolio, όσο και την ομαλή ενσωμάτωση των μικρών μαθητών τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

ΔΟΜΗ (Ενότητες)

·    Ο ρόλος του δασκάλου και σύγχρονες τάσεις στην εκπαίδευση των παιδιών σχολικής ηλικίας
·    Μαθησιακό περιβάλλον και συνεργασία με τους γονείς
·    Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αξιολόγηση Σχεδίου μαθήματος
·    Δημιουργία ψηφιακής τάξης
·    Διδακτική της Νεοελληνικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
·    Διδακτική των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
·    Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
·    Διδακτική της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
·    Διδακτική της Γεωγραφίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
·    Διδακτική των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
·    Διδακτική της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
·    Διδακτική Μελέτης Περιβάλλοντος στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
·    Παιδαγωγική αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στο Δημοτικό Σχολείο
·    Δημιουργία Εκπαιδευτικών Σεναρίων
·    Διαθεματική Προσέγγιση της Γνώσης στο Δημοτικό
·    Καλλιέρ&g