

Η μετάβαση του μαθητή από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Προκλήσεις και τρόποι διαχείρισης
Εξ Αποστάσεως
Διεθνής Πιστοποίηση

Τομέας Σπουδών:
Παιδαγωγικά
Η αλλαγή σχολικής βαθμίδας και συγκεκριμένα η μετάβαση από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Aς εμπειρικές μελέτες ενδέχεται να έχει ανάλογα με τον τρόπο της διαχείρισής της, είτε θετικές είτε αρνητικές συνέπειες στη μετέπειτα εξελικτική του πορεία. Αν το «πέρασμα» από το περιβάλλον του Δημοτικού Σχολείου στο αντίστοιχο του Γυμνασίου δεν βιωθεί με ήπιο τρόπο ενδέχεται να συσχετιστεί με ψυχολογικά προβλήματα, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε μια αλυσίδα γεγονότων που θα επηρεάσουν τη μελλοντική επιτυχία και προσαρμογή του μαθητή. Με βάση αυτές τις επισημάνσεις, το πρόγραμμα επιδιώκει την εξοικείωση διαφόρων ειδικοτήτων επαγγελματιών και εκπαιδευτικών με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις του ζητήματος της μετάβασης από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σκοπός
Σκοπός του προγράμματος είναι να εξοικειώσει τους εκπαιδευόμενους με τη διαδικασία μετάβασης του μαθητή από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Πιο συγκεκριμένα η ενότητα αρχικά αποσαφηνίζει την έννοια της μετάβασης και εστιάζει στην ανάδειξη της σημασίας της επιτυχούς μετάβασης στη γενικότερη ανάπτυξη του παιδιού. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στις θεωρητικές προσεγγίσεις του ζητήματος της Μετάβασης και στους παράγοντες που επηρεάζουν την έκβασή της. Τέλος, παρουσιάζονται πρακτικές με τη μορφή προγραμμάτων με έμφαση τόσο στο γνωστικό όσο και στον συναισθηματικό τομέα του μαθητή.
Στόχοι
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση να αναγνωρίζει τη σημασία της ομαλής μετάβασης, να κατανοεί τους παράγοντες που επιδρούν ανασταλτικά και να αξιοποιεί πρακτικές με στόχο την ομαλή μετάβαση του μαθητή από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εκτιμάται ότι εκπαιδευτικοί και επαγγελματίες, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος θα μπορούν να αξιοποιήσουν φύλλα εργασίας, ερωτηματολόγια και δραστηριότητες στην ανάληψη ειδικών περιστατικών.
Η μετάβαση του μαθητή από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Προκλήσεις και τρόποι διαχείρισης
Περιεχόμενο
⦁ Η Λειτουργία της Μετάβασης (Εννοιολογική προσέγγιση της Μετάβασης, Εξελικτικές φάσεις της Μετάβασης, Θεσμικό πλαίσιο)
⦁ Θεωρία και πράξη του ζητήματος της Μετάβασης (Μοντέλα ερμηνείας της Μετάβασης, Προβλήματα μαθητών κατά τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο)
⦁ Προτάσεις για ομαλή μετάβαση του μαθητή από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
Πιστωτικές μονάδες ECVET
Σε όλα τα προγράμματα του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση Κ.Δ.Β.Μ.» απονέμονται πιστωτικές μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ECVET. Αναλυτικότερα, παρέχεται 1 μονάδα ECVET ανά 12 ώρες επιτυχούς δια ζώσης ή εξ αποστάσεως παρακολούθησης. Για τα ECVET παρέχεται συμπλήρωμα πιστοποιητικού.
Το European Credit system for Vocational Education & Training (ECVET) είναι ένα σύστημα για την αναγνώριση, συγκέντρωση και μεταφορά πιστωτικών μονάδων στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Εισήχθη το 2009 με την Ευρωπαϊκή οδηγία 2009/C 155/2.
Διεθνής Πιστοποίηση
