top of page
ΙΕΚ-ΕΝΩΣΗ-ΣΗΜΑ.png

Μουσικοκινητική Αγωγή

Δια Ζώσης και Εξ Αποστάσεως

Διεθνής Πιστοποίηση
gatehouse-awords.png
Σε συνεργασία με το Ε.Κ.Ε.Ι.Μ.

Σε συνεργασία με το Ε.Κ.Ε.Ι.Μ.

Τομέας Σπουδών:

Παιδαγωγικά

Το πρόγραμμα "Μουσικοκινητική Αγωγή" παρέχει στους συμμετέχοντες τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για τη χρήση της μουσικής, της κίνησης και του λόγου στην εκπαίδευση. Καθ' όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν συστήματα μουσικοκινητικής αγωγής που ενισχύουν τη δημιουργικότητα, την επικοινωνία και τις δεξιότητες των παιδιών, καθώς και των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Το πρόγραμμα Μουσικοκινητικής Αγωγής πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Ερευνών Ήχου, Μουσικής και Λόγου (ΕΚΕΙΜ), το οποίο διαθέτει πολύχρονη εμπειρία και εξειδίκευση στον τομέα της μουσικοκινητικής αγωγής. Το κέντρο έχει εκπαιδεύσει εκατοντάδες επαγγελματίες, προσφέροντας τους απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για την ενσωμάτωση της μουσικής και της κίνησης στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και την εφαρμογή τους σε ειδικές ομάδες, όπως τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Με τη μακροχρόνια εμπειρία του ΕΚΕΙΜ, το πρόγραμμα εξασφαλίζει υψηλής ποιότητας διδασκαλία, σύγχρονες μεθόδους και πρακτικές εφαρμογές για εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς και άλλους επαγγελματίες του χώρου.

Που απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, παιδαγωγούς, καλλιτέχνες και όσους επιθυμούν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στη χρήση της μουσικής στην εκπαίδευση. Δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση μουσικής.

Ο σκοπός του προγράμματος Μουσικοκινητικής Αγωγής είναι να εξοπλίσει τους εκπαιδευτικούς, τους παιδαγωγούς, και άλλους επαγγελματίες με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να χρησιμοποιούν τη μουσική, την κίνηση και τον λόγο ως εκπαιδευτικά εργαλεία. Στόχος είναι η ενίσχυση της δημιουργικότητας, της εκφραστικότητας και της επικοινωνίας μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, με τη χρήση διαφόρων παιδαγωγικών συστημάτων (Orff, Kodaly, Dalcroze).

Το πρόγραμμα αποσκοπεί επίσης στη χρήση της μουσικής και της κίνησης ως μέσων ανάπτυξης των ιδιαίτερων ικανοτήτων των παιδιών, περιλαμβανομένων παιδιών με ειδικές ανάγκες (ΑμεΑ), προάγοντας τη σωματική και νοητική ανάπτυξή τους μέσα από προσαρμοσμένες μεθόδους μουσικοκινητικής αγωγής.

Με αυτόν τον σκοπό, το πρόγραμμα στοχεύει να αναπτύξει:

Κριτική σκέψη και αισθητική αντίληψη για τη μουσική και την κίνηση.
Ικανότητες παιδαγωγικής εφαρμογής των μουσικοκινητικών συστημάτων.
Εργαλεία για την ενσωμάτωση της μουσικής στις καθημερινές δραστηριότητες των παιδιών, τόσο στο σχολικό πλαίσιο όσο και σε ειδικές ομάδες.

Διάρκεια Προγράμματος: 4 εξάμηνα (1 φορά την εβδομάδα - 2 ώρες)

Τι θα μάθω:

Επαγγελματική Ανάπτυξη: Αναπτύξτε δεξιότητες που θα σας προσφέρουν συγκριτικό πλεονέκτημα στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Πρακτική Εφαρμογή: Μάθετε πώς να ενσωματώνετε τη μουσικοκινητική αγωγή στην καθημερινή σας διδακτική πρακτική.
Βεβαίωση Παρακολούθησης: Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, θα λάβετε επίσημη βεβαίωση παρακολούθησης ΚΔΒΜ.

Παροχή Πιστοποίησης

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, χορηγείται Βεβαίωση Επιμόρφωσης του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης της Εκπαιδευτικής Ένωσης, πιστοποιημένου από τον ΕΟΠΠΕΠ, επίσημο φορέα του Υπουργείου Παιδείας.

Μέθοδος:

Δια Ζώσης και Εξ Αποστάσεως

Διάρκεια:

Διετές Πρόγραμμα Επιμόρφωσης

Μουσικοκινητική Αγωγή

Δομή Προγράμματος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
1. Το πλαίσιο, ο χώρος και η μουσική αγωγή
2. Τα στοιχεία του ήχου και ο καθορισμός τους
α. Για τον ήχο
β. Χαρακτηριστικά του ήχου
γ. Άλλες έννοιες της ακουστικής και της μουσικής
δ. Τα χαρακτηριστικά του ήχου στη μουσική
3. Γνωριμία με τον κόσμο της μουσικής
4. Μέσα μουσικής έκφρασης και δραστηριότητες
5. Σχεδιασμός και εκτίμηση δραστηριοτήτων
6. Περιεχόμενα μουσικοκινητικών μαθημάτων
α. Μουσική επιμόρφωση
β. Παιδαγωγική επιμόρφωση
7. Η φωνή
α. Για τη φωνή
β. Για το στίχο
γ. Για το τραγούδι
8. Το σώμα
α. Η κίνηση
β. Κοινά στοιχεία ήχου και κίνησης
γ. Βασικές χαρακτηριστικές κινήσεις
9. Τα μουσικά όργανα
α. Η παραγωγή ήχου
β. Κατηγορίες οργάνων
10. Μελωδικές έννοιες
11. Ρυθμικές έννοιες
12. Παιχνιδοτράγουδα
13. Σύνθεση και αυτοσχεδιασμοί
14. Παιχνίδια και δραστηριότητες
________________________________________

Ειδικά Θέματα και Πρακτική Εφαρμογή

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων περιλαμβάνονται:
• Ενεργητική συμμετοχή για την ανακάλυψη τρόπων προσέγγισης και αγωγής μέσω της μουσικής, της κίνησης και των ήχων.
• Παρουσίαση στοιχείων και δραστηριοτήτων που απαιτούνται για την αποτελεσματική χρήση της μουσικής στις ομάδες, τόσο ως μέσο έκφρασης όσο και ως εργαλείο ανάπτυξης ικανοτήτων των παιδιών.
• Αποσπάσματα video παραδειγμάτων και σχολιασμός τους.
• Πληροφορίες για τις εφαρμογές, την υπάρχουσα βιβλιογραφία, τις σπουδές και τον επαγγελματικό τομέα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Ενδιαφέροντα ερωτήματα και θέματα:
• Μουσική πράξη στην τάξη
• Παιχνίδια και δραστηριότητες
• Ακρόαση, εκτέλεση και ερμηνεία μουσικών που αναπτύσσονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (κυρίως αυτοσχεδιασμοί)
• Δείγματα και παραδείγματα
• Μέσα μουσικών παρεμβάσεων (φωνή, σώμα, όργανα)
• Συναισθήματα και νοητικές επεξεργασίες
• Στόχοι και μέθοδοι
• Αυτοσχεδιασμός – Διαφορετικές προσεγγίσεις – Μουσικά ιδιώματα
• Συστήματα μουσικοκινητικής αγωγής
• Από τη θεωρία στην πράξη – Εφαρμογές
________________________________________

Παιδαγωγικά Συστήματα και Εξάμηνα

1ο Εξάμηνο: Σύστημα Orff
Μουσική – Κίνηση – Λόγος
Στο 1ο εξάμηνο, διδάσκεται το σύστημα Orff, το οποίο συνδυάζει τη μουσική, την κίνηση και τον λόγο. Περιλαμβάνει ιστορική αναδρομή των παιδαγωγικών συστημάτων από την Αναγέννηση έως σήμερα, και πρακτική εξάσκηση των βασικών αρχών του συστήματος Orff.

2ο Εξάμηνο: Σύστημα Kodaly
Solfege – Ρυθμός – Μελωδική γραμμή – Κινητό Ντο
Το 2ο εξάμηνο επικεντρώνεται στο σύστημα Kodaly, το οποίο δίνει έμφαση στη φωνομιμία, τον ρυθμό και τη μελωδική γραμμή, ενώ διδάσκονται οι βασικές αρχές του συστήματος χωρίς συνοδεία οργάνων.

3ο Εξάμηνο: Σύστημα Dalcroze
Αυτοσχεδιασμός – Ρυθμός – Κίνηση
Στο 3ο εξάμηνο, διδάσκεται το σύστημα Dalcroze, το οποίο θεωρείται ο πατέρας της ρυθμικής αγωγής και εστιάζει στον αυτοσχεδιασμό και τον ρυθμό.

4ο Εξάμηνο: Εφαρμογές Μουσικοκινητικής Αγωγής σε ΑμεΑ
Στο 4ο εξάμηνο, αναλύονται και προσαρμόζονται τα συστήματα μουσικοκινητικής αγωγής σε παιδιά με ειδικές ικανότητες (ΑμεΑ). Περιλαμβάνονται η ανάλυση παιδικής ζωγραφιάς, η χρήση χρωμάτων και η δραματοποίηση παραμυθιών, καθώς και η δημιουργία παιδικών μουσικών παραστάσεων.

Πιστωτικές μονάδες ECVET

Σε όλα τα προγράμματα του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση Κ.Δ.Β.Μ.» απονέμονται πιστωτικές μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ECVET. Αναλυτικότερα, παρέχεται 1 μονάδα ECVET ανά 12 ώρες επιτυχούς δια ζώσης ή εξ αποστάσεως παρακολούθησης. Για τα ECVET παρέχεται συμπλήρωμα πιστοποιητικού.
Το European Credit system for Vocational Education & Training (ECVET) είναι ένα σύστημα για την αναγνώριση, συγκέντρωση και μεταφορά πιστωτικών μονάδων στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Εισήχθη το 2009 με την Ευρωπαϊκή οδηγία 2009/C 155/2.

Συμπληρώστε τη Φόρμα Επικοινωνίας για άμεση προσωπική ενημέρωση

Με ενδιαφέρει να ενημερωθώ προσωπικά για τον ακόλουθο τίτλο σπουδών:

Προτιμώμενες ώρες επικοινωνίας
Διεθνής Πιστοποίηση
gatehouse-awords.png
bottom of page